Nous sommes le 14 Déc 2017 07:05

Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 124 messages ]  Aller à la page Précédent  1, 2, 3
 CXBL 2013 Potins et rumeurs. 
Auteur Message

Message Re: CXBL 2013 Potins et rumeurs.
L'allemand, ce qui faut que tu comprenne c'est que tu parle avec ce qui semble assez proche de du mepris d'une equipe qui non seulement est au top niveau canadien depuis plusieurs annees et qui sont performant aussi.

Je sais pas ou tu as vu Raiders en cette off-season mais de parler d'eux comme ca peut te valoir plusieurs commentaires. Pas parce que des gens d'ici sont associer a eux (je crois pas qu'aucun quebecois aille jouer pour Raiders ever si jme rappel bien) mais plutot par respect pour cette equipe la qui sont vraiment pas n'importe qui.

En fait n'importe quel nouveau venu comme toi, et meme des pas nouveaux en fait, qui bitch une equipe CXBL risque de se faire brasser et se faire dire t'es qui toi pour parler comme ca.

Et juste comme ca, je vais moi meme te parler en tant que joueur de competition de longue date, tu devrais revoir tes commentaires et la maniere dont tu t'exprime sur les sujets de speedball comme tu ne semble pas avoir particulierement de connaissance dans le sujet. Tu devrais reflechir et t'abstenir d'etre arrogant et/ou condescendent sur ce que tu ne connais pas. En se moment c'est comme ca que tes commentaires sonnent et c'est pas une tres bonne facon de rentrer dans ce petit monde qu'est le speedball au Qc.

Feedbacks:

PBMontreal: http://paintballmontreal.com/forum/view ... f=30&t=731
PBNATION (old and new systems):
http://www.pbnation.com/showthread.php?t=1877862
http://www.pbnation.com/feedback.php?u=147536

26 Mar 2013 23:33

J'ai beau pas avoir aimé l'équipe ou leur style de jeux , tu peux pas dire que raiders n'était pas bon surtout quand tu commence et que tu as meme pas jouer du X-ball...

27 Mar 2013 17:22

Salut, j'ai pas dit qu'il était "Pas bon" j'ai dit qu'il me convenait pas, mais je suis conscient de se que vous êtes en train de m'expliquer..... Je comprend que sa peut être rageant quand un noob se trompe dans quelque chose qu'on connais bien( je me disait la même chose, quand des encien speedballeux starter le milsim)

Cdlt,

Diego

viewtopic.php?f=30&t=35490http://www.paintballmontreal.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=35490
[color=#40FF40]11[/color]/-0

operation Red Wing tribute: http://www.youtube.com/watch?v=PhuV2H2Ropw

We must fight: http://www.youtube.com/watch?v=m69Q8SyufZ4

27 Mar 2013 17:27

La seule team qui vaut la peine d'encourager non seulement pour leurs skills, mais parce que c'est la seule team qui ne hire pas de guns, c'est Daytonna. Jamais la CXBL n'a suscitée aussi peu mon intérêt depuis que je suis entré dans la ligue. Encore cette année on perd 2 équipes ? Dont l'autre seule équipe du Québec?

Les joueurs de Mirabel Impact vont se ramasser ou ?

28 Mar 2013 10:50

Personnellement, je ne vois plus les pros comme un probleme dans la cxbl ...
Apres avoir vue Daytona jouer contre les pro lan passé je crois qu'ils sont rendu la...
Ses décevant de voir juste 1 equipe du Quebec dans la Cxbl, mais pour etre franc je crois pas dutout que les pro en sois la cause...

L'Annonciation E-Mortals #12
http://www.e-sportz.ca/
http://www.tntnutrition.ca/
TROPICS #74
http://www.facebook.com/#!/pages/Montreal-Tropics/458998720033

28 Mar 2013 12:37

^ The reason why we don't have 8 Quebec teams is because of pros

Owners got financially killed by trying to compete in hiring players
Players got fed up of practicing hard all year to just loose who whomever had more money
Rivalries suck when your not playing vs people you know

That's why most teams like Mirabel, cowboys ect are now rxl or mxl

28 Mar 2013 14:08

Seaz a écrit:
^ The reason why we don't have 8 Quebec teams is because of pros

Owners got financially killed by trying to compete in hiring players
Players got fed up of practicing hard all year to just loose who whomever had more money
Rivalries suck when your not playing vs people you know

That's why most teams like Mirabel, cowboys ect are now rxl or mxl

Maybe 2-3 Quebec teams is the way is should be. Let the few teams across Canada with the funding to compete against each other do it in the Elite division. Everyone else can play MXL... A lot of veteran players may not like being told they aren't good enough to compete but thats the direction the league has gone.

28 Mar 2013 14:56

Le débat recommence la dessus lol

Sérieusement, pour la ligue c'est pas nécessairement mauvais. Ça donne plus de notoriété, mais jusqu'à présent j'suis pas certain que ça rapporte $$ au bout du compte.

Ce qui est sur par contre, c'est que les pros ont fait sortir des équipes locales de là...
Ça fait 4 ans que je suis dans la ligue, pas 10 mais quand j'ai commencé dans cette ligue la CXBL était sold out pour vrai... genre 8 ou 10 team en eastern et la même affaire en en central... on a à peine ça dans l'élite et faut surtout regarder le nombre de joueurs québécois/canadiens... Sérieusement, j'ai hate de voir le roster de Montreal Heat lol... Fred + Sparky + Gerry + Bryan , le reste sera exclusivement des gars de l'extérieur? Boff... Je trouve ça dommage parce que c'est grâce aux équipes et surtout aux joueurs locaux que la CXBL s'est développée comme ça.
C'est officiellement la première année qu'il n'y a plus aucune équipe fondatrice de la CXBL à ce que je sache...

Mais bon les joueurs qui étaient CXBL et qui ne veulent pas compétitionner avec les meilleurs peuvent jouer MXL !! Question de payer 80$ la caisse et financer la division Élite qui est BYOP :)

28 Mar 2013 16:24

Le prix de la franchise CXBL vs un MXL est quand meme incroyable et pour se qui est de Fred Desj je vous annonce qui joue pas avec Heat ;)

La raison des équipes qui ont quit la ligue s'est pas le calibre trop haut , s'est l'argent et les efforts qui doivent mettre pour se rendre la, versus les joueurs américains qui son payé pour pratiqué et faire leur event.Quand meme décevant de voir que tu joue contre des pros qui ne sont pas nécessairement meilleur que nos joueurs locaux mais qui sont payé pour etre la.
S'est se qui démoralise le monde de jouer CXBL.

28 Mar 2013 16:49

cest presque imposible pour un team sans backing financier de pratiquer assez pour penser gagner la cxbl.
surtout que pour etre pret faut pratiquer contre des bonne equipe, et apart daytona y'en a pas au quebec.
alors + dargent pour voyager.

29 Mar 2013 09:07

pour moi ses le cout qui m a sortie de cxbl .j ai depenser 20,000.00$ de mon argent la derniere saison que j ai jouer CXBL. frachise , players card et 2500$ par event en salaire .
pour moi payer des pros pour competitioner est la raison qui a terminer ma franchise .

le problem avec les pro ses pas que les joueurs on peure d eux
ses seulment impossible d avoir le meme support queux.
ses come aller au drag avec un Camaro que tu a passer 2 ans a batire avec le budget que t a job te permet et tu arrive sure la ligne et ta competition est Ford Racing team avec un budget sans limite
ses sure que tes fiers de te mesurer a une ecurie semblabe mais la triste veriter est que tu as vraiment pas de chance.
si tout va bien tu gagne une run mais jamais la course .

Je crois que MXL devien un meilleur show pour la competition locale
ses pas tres interessan de voir un home battre sa femme et ses se que certain match te done l impression

29 Mar 2013 13:04

Si je comprend bien pour la cxbl( evenement canadien) c'est plus attirant d'aller chercher des joueurs des état-unis et autre pays pour venir jouer ici? Les bénéfices que la cxbl en retire sont donc une meilleur visibilité de la ligue en générale mais d'un autre coté sa retire un grand nombre de franchise locale et la migration vers mxl...
Je suis pas un joueur de la cxbl et je dois oublier quelques détails mais, moi je vois sa comme si la cxbl voudrais réservez la ligue pro pour les grosses équipes pour avoir une plus grosse visibilité et ensuite avec les niveau inférieur genre mxl,rxl,rt5 et cx4 financer les frais que les pros amène.
Ce qui je trouve est un peux plate puisque passer niveau mxl va falloir que tu est des millions pour ensuite pouvoir jouer au même niveau ,tandis que comme sa été mentionner plus haut tu va avoir payer pour faire jouer les pros...
Sa ressemble un peux a sa la cxbl non?
Je ne dit pas que je n'aime pas regarder les joueurs pro venir jouez au québec et que se sont eux qui font que les équipe locale disparaisse. les pro réussise a apporter un peux plus de visibilité aussi cette année avec pbaccess.Je trouve sa simplement un peux plate que la ligue aide pas a apporter plus d'équipe locale pour jouer en cxbl mais qu'elle finance les ligue pro...Surtout quand on vois que plusieur joueur québécois réussise a rivalisé avec des pro.

29 Mar 2013 15:57

Ses dure de critiquer la facon de faire de CXBL
Louie est un maitre dans sa facon de faire ,La CXBL as grossie de 10 fois ce quelle etais a son origine
beaucoup de credit lui son due

je crois que cette league frole la perfection
la seule chose qui a ete perdue cest la rivalite entre les villes que la CXBL avait come but .
a l origine ,la competition entre Mirabel et tremblant pour mentionner 2 equipes au azzard ,etais quelque chose que tous pouvais comprendre .
maintenant ,Montreal Heat a acun sense pour persone.
Aussi ,on avais installer un 100 KM radius pour repecher tes joueurs local seulement .
Kingston etais fait de joueurs locaux et les premiere 2 ans on a jamais gagner un match avant la fin de la deuxime saison
on voyais l amillioration de l equipe .
Kingston etais l equipe que tout les joueurs locaux revais de fair partie

Ses la seule chose que je trouve domage
Si Montreal Heat est Houston Heat sa done rien de pratiquer deux foix par semaine et se seigner
tes mieux de t acheter un motocross et d en profiter
ta des chance que l ete prochain y va encore marcher

29 Mar 2013 16:32

What are you guys saying!!! Sports/life is all about progression. Teams/leagues/players will get better over time. THANK GOD we have pros(hired guns) in the cxbl to push the local guys to get better.
#1 Pros escalates the competition in the CXBL 10 fold. Its the ELITE division, if you can handle it PEACE!
#2 Pros arent getting hired... they want to play in this league. Perfect example is Bobby Aviles. 2011 he played on Fishstiks. We did not pay him a single dollar, he was the one that wanted to come up and play. we loved having him not because he was a beast on the field (which he is) but because he took the time to teach the fuck out of us. He taught us more in 3 months than we have learned in years of playing with local talent.
If you guys dont like the playing against "pros" you should not be playing competitive paintball. Skorpion is glad to have you on thursday nights. If you dont want to play in the highest level of Xball in the world NO ONE CARES, there will easily be another team to take your place example VICIOUS.

31 Mar 2013 00:33

I made a comment on a BUYPBL video a couple of weeks ago video saying that "The CXBL had killed the paintball scene in Canada". I was just trolling but I a finally got a message from a spokesperson of the CXBL asking me to explain my comment/views on the subject. This is what I replied and it pretty much sums up what I think about the Canadian and Quebec paintball scene in the last years. Feel free to let me know what you think.

Regarding my comment, I'm sorry if you took it the wrong way, my intention was not to hurt anyone and I know all of you at PBL work hard at what you do. My comment was only based on a feeling I have, and I don't want you to think that I think the CXBL killed the Canadian paintball scene on purpose, I think it just happened that way. I just have the feeling that since I started playing speedball in 2006, or since I started following competitive paintball in the years before that, that the paintball scene in Quebec has been dying.

First of all, less CXBL teams in general, especially in the CXBL or "Elite" division which is the most popular or "prestigious" division; our pro league basically. I remember the time when we were 8 teams in every conference, fighting to place top 3 to go to the Richmond Cup... You might say now that having only 8 teams in the division makes it more prestigious or "Elite", I agree, but that just happened when teams left the CXBL division for different reasons; Pros coming in and dominating CXBL teams (I don't really mind the pros to be honest, I just think it’s one of the reasons of the downfall), high franchise and players card fees, less events, less "local" events, no spots on the jerseys to put your sponsors (now you can but we couldn’t for a long time), high traveling fees to go to a final in Florida to finally get dominated by a pro filled roster, etc.

Teams got discouraged quickly when the pro thing started I think. Basically the teams who could afford pros, or the sponsors who had contacts, could almost basically be crowned the winners in the pre-season; Lockdown, Kamikaze, Cowboys and now Heat... Fine, the competition is better, but that doesn't make the community grow. The CXBL might say that it's by having the best players that we make the paintball scene grow, but when you are paying that kind of money to play and get better, it gets discouraging for players but especially team owners who have zero return on their money. The pro players issue is a debate in itself but I don’t think it really helped the league nor did it make the level of competition that much better (less teams, less players, etc.). The disappearance of franchise owners like Will Sinka, Wissam Salman, Big, Pat Chabbot, Eric, etc. really hurt the community. Those were the guys who had multiple teams in different divisions, hosted try-outs and clinics, found sponsors and really made the community grow and brought paintball to another level in Quebec. I think it’s when you lose those guys that the community really takes a hit. Plus, when they left, the core group of higher level paintball players left the Quebec scene as well. Since Beasts, Skorpions, NRG, etc. left it has never been the same. Correct me if I’m wrong but I have a feeling it’s the same way in other provinces.

A Canadian final on American soil… Sponsor wise I can understand but for the players who pay big money for traveling and take almost a week off of work or school, that doesn’t really make sense, especially when the winner is predictable and the prize for a whole season of play doesn't cover the costs of your season/finals expenses.

Players that play in the CX4, RXL and MXL, pay a lot of money to play in the CXBL. Once again, franchise fees, player cards and high paint prices are what these kids have to pay, wishing that they will one day make it to the big league and get picked up by a CXBL team. Some of them invest a lot of time, effort and money into the sport. Back in the day, you would do that and play for the feeder team of NRG and you could eventually get picked up by the NRG CXBL team. Nowadays, we really don’t have that system that you can find in every competitive sport. We have random teams in every division who don’t work together. That’s a result of the franchise owners leaving for the various reasons I mentioned earlier. Players are now playing for teams in the US in the PSP or the NPPL, were the competition is better, the paint is cheaper and you get to travel at the same time for a reasonable price.

The fact that the CXBL has the monopoly of the paintball competition is an important factor as well. I remember when there was GTs, RBL tourneys, TOCs, local tourneys, etc. You could pay for entry, create a team of random players and win actual prize money and products at every tourney. All of these leagues eventually died when the CXBL arrived. I know we now have the MIPL , but a monopoly is rarely good for the growth of anything in life. No competition between leagues means no competition in pricing, services, etc. and less choice and advantages for the consumer. I’m not saying that PBL did this on purpose, maybe it just happened that way, but it certainly was beneficial for them at first, especially revenue wise. It’s a business after all.

What do the players get from the many sponsors of the CXBL? I’ve personally never received anything from Empire, Dye, Smart Parts, DLX, V Force, etc. Maybe Draxxus and GI Sports could represent a good sponsor since they are the main paint supplier, but even then, the paint prices are higher than in the US for CXBL paint costs, and way up there for the lower divisions. The fact that we weren’t allowed to represent our sponsors on our jerseys really wasn’t a good thing for the different teams and franchises. How are we supposed to represent our sponsors who give us money and products in exchange of exposure? We couldn’t, although it would’ve helped a lot of people and made the community grow. While some teams might have been sponsored by Valken, MacDev, Sly, PB68, etc. I could only really represent the CXBL and PBL sponsors on my jersey. The CXBL might’ve changed that in the last year, but it was already too late. The CXBL gets sponsored by DLX and all of a sudden Montreal Heat is created, go figure. “PBL teams” have pretty much dominated the East and now the whole Elite division for the last couple of years.

My comment was "the paintball scene in Canada". I agree that might be a bit overboard since I don't know the exact situation in the rest of the country although I've read around online. Still seems like people are dropping paintball or simply going to play in the States in various leagues. Once again, I didn’t mean it in the way that the CXBL owners did this on purpose, I’m just stating my opinions (and some of others) on some facts that I’ve seen and drawing conclusions with a “harsh” comment I agree. People took decisions for various reasons and the paintball scene reacted in a certain way, it probably wasn’t planned that way and a lot of factors come into the evolution of the paintball scene in Canada, but in my opinion PBL and the CXBL played a big factor in it, good or bad depending on your views and opinions. I’m just sad to see the forums dead and the players dropping out from a very fun and competitive sport.

I then got a reply basically saying :

"The trend for paintball in Canada is to go back to the woods, or get together with your friends for fun. No one wants to be the same uber competitive they were 5 years ago. . . thats why the league concentrates much more on the MXL and lower. Its not that there is lack of teams or players, its that there are SO MANY people who want to play at the lower ranks. With the new RT5, if we had allowed another 6 teams - they would have been taken."

I finally replied :

You say the trend is changing. I understand that and I agree, but why the sudden change since the last 5 years? Paintball isn't going in the same direction in the US, it's actually the opposite, the competition is getting better and there are more and more competitive teams. Plus, the Canadian players who used to play in the CXBL or in Canada are now playing in the US leagues. I'm not really looking for answers here, I'm just playing the devils advocate hopping these questions can be looked at and that they can help the CXBL, but more importantly paintball in Canada, come back to it's previous state. I just find it sad to see paintball getting less popular, less rivalries, less new talent, etc.

-

So ya basically this is what I think, sorry for the long post, just thought it might interest some of you. Anyways, as I mentioned to the person in this message during our discussion, I am not attacking anyone from the CXBL/PBL, I'm simply expressing my opinions and trying to draw some conclusions. I DONT think the people in charge of the CXBL did this on purpose, I just think they took certain decisions that made the paintball scene evolve in the way it is today.

Pour l'honneur!

31 Mar 2013 13:12

Cest tres bien resumé
Le pire de la cxbl cest surtout le cout de la paint pour les division inferieur...
Si on compare avec le psp sa pas de sens payer 85$ la caisse...
Surtout avec le prix des players cards etc...
On devrait etre byop ( paint de sponsor de la ligue)

31 Mar 2013 15:14

Beau message tom et je crois que beaucoup de personne vont approuvé.

31 Mar 2013 17:08

YoungHoppa a écrit:
What are you guys saying!!! Sports/life is all about progression. Teams/leagues/players will get better over time. THANK GOD we have pros(hired guns) in the cxbl to push the local guys to get better.
#1 Pros escalates the competition in the CXBL 10 fold. Its the ELITE division, if you can handle it PEACE!
#2 Pros arent getting hired... they want to play in this league. Perfect example is Bobby Aviles. 2011 he played on Fishstiks. We did not pay him a single dollar, he was the one that wanted to come up and play. we loved having him not because he was a beast on the field (which he is) but because he took the time to teach the fuck out of us. He taught us more in 3 months than we have learned in years of playing with local talent.
If you guys dont like the playing against "pros" you should not be playing competitive paintball. Skorpion is glad to have you on thursday nights. If you dont want to play in the highest level of Xball in the world NO ONE CARES, there will easily be another team to take your place example VICIOUS.

I agree with what you are saying Luke , but you guys never had more than 2 pros on your line up. And you might have learned alot playing CXBL, i'm not so sure about 2/3 of your team though, the ones who played 5 or 6 points for the whole year. Bobby was paying 100% of his stuff ? Plane tickets, Paint, Food... dahhh if he was doing this he's millionaire are not too bright in economics.
Do you really think Heat/GI/Richmond/PBL/CXBL crew are paying something to come up here and play ..? I call BS on this lol

I do think having pros in CXBL is a good thing , but due to the fact that local guys aren't there yet, we should limit the roster with 2 or 3 pros. We would have much more local team.

01 Avr 2013 11:35

Ce qui tue vraiment le sport au Qc (et au canada) c'est tout simplement que notre bassin de population et de joueurs est trop petit. Pas assez de population et en plus on est pas du tout reconnu comme un sport au niveau gouvernemental/federation. A comparer au US ou tu as meme des ligues inter-collegial/universitaire.

Ca donne un bassin qui n'est simplement pas interessant pour les sponsors qui ne voient pas le retour possible. Donc meme si tu monte ca va continuer de te couter cher et c'est la qu'on perd le monde. Ce que PBL a repondu a Tom c'est n'importe quoi, le monde on pas vraiment envie de retourner dans le bois, mais on pas vraiment le choix monetairement. Deja que tu depense enormement de ton temps plus tu monte, si en plus tu depense enormement d'argent un moment donner, seulement une minorité de personne ont la possibilité de faire ca.

Et en plus d'avoir deja un retour limité pour les sponsors, la CXBL a longtemps bloqué l'acces ou l'exposure de spons exterieur, alors il n'y avait tout simplement plus aucun interet pour eux. Donc tout le funding des teams viennent des joueurs (et ca c'est pas viable comme expliquer plus haut) et des quelques owners restant qui veulent s'investir (comme Hugo Bigras) et ca, c'est rendu extremement rare. Reste juste les personnes extremement riche et passionnés dans le style de Bart Yachimec, et des gens comme lui y en a pas des tas.

A comparer au US ou le sport est relativement reconnu et le bassin de population beaucoup plus gros, les sponsors voient directement le retour de leur ''investissements'' dans les equipes. Y a des equipes D3 au US qui sont mieux backé financierement que nos equipes CXBL elite...

La CXBL n'a pas tué le speed au Canada, mais plutot que ce faire ambassadeur du sport et de le developpé (comme ca serait le cas dans un monde ideal), ils ont runner comme ce qu'ils sont vraiment, c'est a dire une business. Ils ont pris des decisions qui etait les meilleurs pour la ligue, mais pas pour le paintball regionnal en tant que tel.

Feedbacks:

PBMontreal: http://paintballmontreal.com/forum/view ... f=30&t=731
PBNATION (old and new systems):
http://www.pbnation.com/showthread.php?t=1877862
http://www.pbnation.com/feedback.php?u=147536

01 Avr 2013 17:09

[Politically correct message is following]

The trend tells us that PBL is going to keep making only business oriented decisions in the future, we know the PBL higher ups miss that paintball spark that, for example, made the psp owners invest into creating a superb promoting tool that the webcast and PBA is for paintball, giving some solid credibility to the sport and a serious professional aspect.

Its frustrating to constantly see how the CXBL is here to suck in money from players, and not build a future for paintball. The CXBL just hasn't been the kind of league that dug out hotel/flight deals or give anything back to their divisional teams like the PSP, NPPL, WCPPL, ...

Look at it this way, if Hugo Bigras and Paintball Mirabel asked for the help of 50 players to clean the snow off the fields, by the end of the day, 100 people would of rsvped on Facebook and it would be one epic gathering for all the goons. People would be driving from Rimouski and all over Quebec to help our friend Hugo open his field and show him love for everything he did for our local paintball scene.

If PBL/CXBL asked for the same kind of help/love from the players, everyone knows not a single person would show up...theres a reason for this.

Quebec players are pissed off because that's all they have left; Instead of promoting paintball, they badmouth a league in every way they can, because they think it killed the best paintball organizations and broke up teams and local players to play elsewhere in the US. I dont blame them, the facts are there, but its a vicious circle that worn out everyone and that ultimately kills paintball here, not only PBL and the CXBL.

Simply put, locals are proud to be paintball players from here, but not proud of the league they play(ed) in. If only the powers of the 2 parties could of collided earlier (because I strongly believe that PBL could save their bad reputation in Quebec by opening the dialogue with some players/insiders that understand the conflict. I would be surprised if it ever happened, but it should), a good relationship between the teams and the league would of been born, making paintball in canada bigger, stronger and more influential. Canadian players would finally help promote the CXBL, but instead, we have the opposite. Its sad to see that the higher ups didn't give any value to that relationship, but in return, players here simply don't seem to give any value to the league...which isn't fair to the CXBL/PBL staff who arent making the decisions but are working for us.

07 Avr 2013 14:53

Cest tres bien dit... La cxbl devrait reelement s'assoir et voir ce qu il pourait faire pour les joueurs pour la ligue...
Cest pas pour rien que de plus en plus de joueur de calibre du quebec se tourne vers le psp
Sa pas de sens le prix quils nous charge ici 85$ par caisse c ridicule

07 Avr 2013 15:11

thwall13 a écrit:
Cest tres bien dit... La cxbl devrait reelement s'assoir et voir ce qu il pourait faire pour les joueurs pour la ligue...
Cest pas pour rien que de plus en plus de joueur de calibre du quebec se tourne vers le psp
Sa pas de sens le prix quils nous charge ici 85$ par caisse c ridicule

Ses drole que la seule division Bring your own paint est la division qui march pas
les divisions qui pay 85$ la caisse son sold out a chaque saison et on a rajouter RX5 qui est aussi sold out .
si on regarde les resulta ,je croix pas que des changements son nessessaire au contraire sa l air a aller tres bien come ca .

La CXBL ses come une Cadilac qui roule avec un paquet de honda civic
on veut tous rouler en cadilac meme si une civic ses moin cher
la preuve est fait ,les joueurs ne suporte pas les league moin cher ils prefere payer plus pour un meilleur produit .
tu peut pas avoir le meilleur des deux monde
ses une simple loi de la phisique tout ce que tu gagne dun cote tu le perd de lautre
La CXBL ses la meilleur experience de paintball mais sa coute plus cher

09 Avr 2013 12:56

C pas necessairement la CXBL qui copute cher...c tout le cash que tu doit depenser a te pratiquer afin d etre competitif qui coute une fortune et malheureusement peu d euqipe on les moyens de competionner a ce niveau

Ca coute une fortune jouer dans l elite et ca prend enormement de temps...et c pas tout le monde qui ont cash et argent pour jouer dans ce calibre. Les companie de paintball se font rare ici ya que PBL qui a reelement les moyen et l'interet d investire ou de financer une tel organisation ...et malheureusement PBL ne peu pas financer tout le monde.

C domage j'adore la CXBL mais je ne croit pas que l'elite est un concepte qui peu fonctionner dans un petit marche comme le Canada... Nous avons produit qui es halucinant (le XBALL et la CXBL) mais le marché ne peu pas supporté une tel ligue car c trop grand pour le petit marché que nous somme..

A mon avis y aurais fallu que PBL appelle change de nom pour un style Major Xball League ou simplement Xball league et enleve le "Canadian" et faire une sorte d'expension dans tous l'est des Etats Unis.
Grandir le concept et la ligue dans un marche comme l'est des Etats Unis aurais ete un excelent move pour la Buisness et aurais probablement vu la ligue grandir a des proportions qu'elle aurais jamais pu voir en ce concentrant seulement dans le petit marché Canadien

my 2 cent

R.I.P. Kamikaze (2007-2011)

09 Avr 2013 20:02

Pour une des rares fois. Je suis vraiment en accord avec Wisso.

10 Avr 2013 14:09
Afficher les messages précédents:  Trier par  
Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 124 messages ]  Aller à la page Précédent  1, 2, 3